NEXTVIEW Labels is dedicated to breathing new life into classical music, focusing on the ambient, chill, and post-classical genres. While we hold traditional classical music in high regard, we’re not afraid to push its boundaries, constantly striving to create innovative and fresh musical styles. Our roster at NEXTVIEW Labels consists of artists who are deeply passionate and committed to their craft. Together, we aim to share our music and the emotions it evokes with audiences worldwide, creating lasting connections that endure… now and always.
NEXTVIEW Labelsは、
アンビエントで、チルな、ポストクラシカルという音楽ジャンルの中に、クラシック音楽の新しい魅力を創り出そうと思う。
伝統的なクラシック音楽をリスペクトしつつ…….しかし、一方でそれを否定しつつ、革新的で、新しいスタイルの音楽を生み出そうと思う。
NEXTVIEW Labelsには、音楽に対する強い執着心と情熱を持ったアーティスト達が集まっている…..
そんな彼(彼女)らと共に、世界中の人々に、思いを込めて音楽を翳そうと思う…..
いつまでも…..いつまでも。
N nulls /
Syuwa Nagai
Taichi Chishaki
Profile
Graduated from the Department of Composition, Faculty of Music, Tokyo University of the Arts in 2017.
In 2019, formed the unit “N nulls” with composer Syuwa Nagai and conductor Kyotaro Sawamura.
Composed full operas for productions by the Camerata Project, including “Small Theater Opera: Izumo no Okuni”, “Opera: Hako”, and the mono-opera “Ichi to Shi Ikeru Mono”, as well as “Opera: Adachi-hime”, organized by Rojicoya.
Served as music director (composer) for the animated film “A Certain Young Japanese Artist”, produced by Nekonigashi Inc.
Orchestrated arrangements for “Uchi de Odorou” and “Hoshikage no Yell,” planned by Arts Innovator Japan Inc.
Composed music for the web commercial celebrating the release of Volume 5 of Frieren: Beyond Journey’s End.
Cocomposed and arranged the original song “Sakuragami”, performed by Sachiko Kobayashi.
Plays piano and composes select songs for the band Yuransen, formed by Itaru Uchimura.
In addition to contributing many compositions, actively participates in ensembles as a pianist, engaging in music activities that transcend genres with a distinctive style.
Also works in design, and has been publishing the comic series “Gakuman” bimonthly in the magazine Gekkan Piano since the September 2016 issue (pen name: Eskom).
Continues to pursue creative activities beyond the boundaries of music.
プロフィール
2017年東京藝術大学音楽学部作曲科卒業。
2019年より作曲家の永井秀和と指揮者の澤村杏太郎によるユニット"N nulls"結成。
Camerata project 主催の「小劇場オペラ 《出雲阿国》」「オペラ《箱》」「モノオペラ 《いちとしいけるもの》」、路地裏寺子屋rojicoya主催「オペラ《足立姫》」全幕作曲。
株式会社ねこにがし制作アニメ『ある日本の絵描き少年』音楽監督(作曲)。株式会社アーツイノベーター・ジャパン企画「うちで踊ろう」「星影のエール」オーケストラ編曲。
WebCM『葬送のフリーレン』5巻発売記念ムービーの作曲担当。小林幸子氏が歌うオリジナル楽曲『サクラガミ』メロディ補作、編曲担当。内村イタルを中心に結成されたバンド「ゆうらん船」のピアノと一部楽曲の作曲担当。
その他、数多くの楽曲提供をする傍ら、ピアニストとしてアンサンブルに参加。独自の作風でジャンルに拘らない音楽活動をしている。
またデザインの製作や、月刊ピアノ2016 年9月号より漫画「学マン」を隔月連載中(ペンネーム:エスコム)。音楽の枠を超えた活動も行なっている。
Profile
Born in Chiba, Japan.
After graduating from the Department of Conducting at Tokyo University of the Arts, he studied conducting at the “Giuseppe Verdi” Conservatory in Milan, Italy, graduating in 2022 with the highest marks.
He was mentored by Masanori Mikawa, Ken Takaseki, Kazufumi Yamashita, and Vittorio Parisii and attended master classes taught by Ryusuke Numajiri, Daniele Gatti, and Fabio Luisi to further his skills.
In 2019, he participated in several performances at the New National Theatre, Tokyo as an assistant conductor.
In 2021, he won the top prize at the 9th Luigi Mancinelli International Opera Conducting Competition.
He then conducted a new opera performance at Teatro Coccia (Novara) as a supplementary prize.
In 2022, he received the Ichikawa City Culture and Arts Encouragement Award.
In 2023, he attended Riccardo Muti’s course at the Spring Festival in Tokyo, after winning a competitive audition that attracted applicants worldwide.
So far, he has performed with the New Japan Philharmonic, the Tokyo Philharmonic Orchestra, the Gunma Symphony Orchestra, and others.
With a wide musical background in both symphonic and operatic fields, he is highly regarded by performers and audiences for his music-making centering his unique rich musical expressions.
プロフィール
千葉県出身。東京藝術大学指揮科を卒業後、イタリア・ミラノ音楽院 “ジュゼッペ・ヴェルディ” で指揮を学び、2022年に最高点+の成績で卒業。
三河正典、高関 健、山下一史、ヴィットーリオ・パリージらに師事したほか、沼尻竜典、ダニエレ・ガッティ、ファビオ・ルイージらのマスタークラスで研鑽を積む。
2019年、新国立劇場にて副指揮者として複数公演に参加。
2021年、第9回 ルイージ・マンチネッリ国際オペラ指揮者コンクール第一位。
副賞としてテアトロ・コッチャ(ノヴァーラ)で新作オペラ公演を指揮。
2022年、市川市文化芸術奨励賞を受賞。
2023年、東京・春・音楽祭にて、世界中から参加希望者が集まるオーディションを突破し、リッカルド・ムーティの講習会を受講。
これまで、新日本フィルハーモニー交響楽団、東京フィルハーモニー交響楽団、群馬交響楽団等と共演。
交響曲とオペラ、両方の分野に広いレパートリーを持ち、豊かな歌心を軸にした音楽づくりが、共演者や聴衆から高い評価を得ている。
Profile
Graduated from the Department of Architecture, Faculty of Engineering at the University of Tokyo, and later also graduated from the Department of Composition, Faculty of Music at the Tokyo University of the Arts.
Composed “Yosakoi” and “Mihara Yassa” for alto saxophone and piano, “Kompira Funafune” for saxophone quartet, and “Nanbu Ushi Oi Uta” for euphonium and piano on NHK-FM’s “Hibiki: The Wind Music Program”.
Commissioned work for recorder quartet by Minoru Yoshizawa, “Aru Nemuri No Naka Deno Koto(Once in a Dream)”, published by Vorn Musik.
Published a two-part chorus version of “Sweet Memories” for female voices in the magazine “Hanna”.
While attending the University of Tokyo, he won a special prize in the piano section of the Kanagawa Music Competition for Senior Pianists and a special jury prize at the Tokyo International Art Association Newcomer Audition.
He is currently active in both composition and performance.
プロフィール
東京大学工学部建築学科卒業ののち、東京藝術大学音楽学部作曲科卒業。
NHK-FM「吹奏楽のひびき」において、アルトサクソフォンとピアノのための『よさこい』『三原ヤッサ』
サックス四重奏曲『金比羅船船』ユーフォニアムとピアノのための『南部牛追歌』を発表。
吉沢実委嘱作品 リコーダー四重奏曲『或る眠りの中でのこと』をVorn Musikより出版。
女声二部合唱版『Sweet Memories』を雑誌「ハンナ」に掲載。
東京大学在学時にかながわ音楽コンクールシニアピアノ部門特選、東京国際芸術協会新人オーディション審査員特別賞受賞。
作編曲、演奏の両面で活動中。
Release
Profile
He grew up listening to Queen, The Beatles, Led Zeppelin, Motley Crue, Gary Moore, Novella, Yin-Yang-Za, and Sex Machine Guns through his parents’ influence and was especially fascinated by Queen, who awakened his passion for music.
He suddenly developed an interest in classical music at the age of 10 and taught himself to play Chopin’s “Revolution”.
He then started to dream of composing his own piano concerto just like Rachmaninoff.
In junior high school, he listened to Toru Takemitsu’s “November Steps” on a daily basis which broadened his interest in Takemitsu’s choral and film works, which are also tonal in nature.
Although he loved large late-Romantic works by Wagner, Mahler, and R. Strauss, popular music such as Sukanchi, aiko, and L’Arc~en~Ciel was also a favorite of his in high school.
In college, he found interest in the Hollywood music of Korngold.
Having grown up interested in a wide variety of music in this way, he now creates music across multiple genres.
His favorite painting is “Ashita No Shinwa(Myth of Tomorrow)” by Taro Okamoto.
プロフィール
国立音楽大学作曲科卒業。
作曲を青島広志、森垣桂一各氏に師事。
出版社から編曲作品を中心に多数出版。
NHK連続テレビ小説「エール」にて指揮・譜面・音楽指導、指揮者役としても出演。
2022年第一回福島市古関裕而作曲コンクール「懐かしの大地へ!」エール賞受賞。
2023年吹奏楽曲公募「交響詩”沖縄”優秀作品。
2024年第12回JFC作曲賞コンクール入選。第二回福島市古関裕而作曲コンクール「明日の神話」第2位
1日1曲毎日作曲チャレンジという楽曲を作曲し、SNS、YouTubeに投稿している。
両親の影響で、クイーン、ビートルズ、レッドツェッペリン、モトリー・クルー、ゲイリームーア、ノヴェラ、陰陽座、セックス マシンガンズを聴いて育ち、特にクイーンに心酔し音楽に目覚める。10歳位に唐突にクラシック音楽に目覚め、ショパンの「革命」を独学で演奏しラフマニノフと同じようにピアノ協奏曲を自作自演する夢を抱く。武満徹の「ノヴェンバーステップス」を毎日のように聴き彼の合唱曲や映画作品といった調性作品などにも興味を持つ。高校からはワーグナー やマーラー、R.シュトラウスの大編成の作品を好む一方、すかんちやaiko、L’Arc~en~Cielといったポピュラー音楽にも陶酔。
大学生になるとコルンゴルトのハリウッド音楽に興味を持つなど様々な音楽の影響を持った多ジャンルの音楽を創作。好きな絵画は、岡本太郎の「明日の神話」
Profile
Taichi Chishaki is a composer, pianist from Tokyo, Japan. He started playing the piano at the age of 6.
When he was young, he had many opportunities to come into contact with Japanese traditional music through “Noh” (a form of Japanese traditional theater) which his grandfather performed.
He started composing classical music at the age of 18 and entered Tokyo University of the Arts.
In college, he produced contemporary classical music and was also involved in film music.
He can write anything from piano pieces to orchestral pieces.
From 2021, he started releasing his own piano pieces on various music platforms.
In composing, he places the most importance on simple melodies and sound reverberations, and specializes in works that incorporate classical music composition methods.
He is influenced by L.V.Beethoven, D.Shostakovich, and Ryuichi Sakamoto.
In 2023, “Harmonism I” was released under the label of “1631 Recordings”.
On Christmas Day, 2024, “The Garden” was released by the first Japanese label dedicated to post-classical music, “NEXTVIEW Labels”.
プロフィール
東京出身。作曲家、ピアニスト。6歳からピアノを、18歳の時に作曲を始める。東京藝術大学音楽学部作曲科卒業。小さい頃、祖父が「能」を学んでいたため、日本の伝統音楽を身近に聴きながら育った。18歳からクラシック音楽の作曲を始め、大学時代は現代クラシック音楽を主に制作、映像音楽にも携わっていた。ピアノ作品からオーケストラ作品まで幅広く作曲する。2021年から自身のピアノ曲をリリースし始める。単純な旋律と音の響きを作曲する上での主題にしており、クラシック音楽の作曲法を取り入れた作品を得意とする。影響を受けた作曲家はベートーベン、ショスタコービッチ、坂本龍一である。
2023年、1631Recordingsから「Harmonism Ⅰ」を発表。
2024年クリスマス、日本で初めてのポストクラシカル専門レーベル「NEXTVIEW Labels」から「The Garden」をリリース。
N nulls /
Kyotaro Sawamura
THY
Ken and 7
Company name
NEXTVIEW Co. Ltd.
Head office
#4503, 4-20-2 Shibaura Minato-ku,
Tokyo 1080023, Japan
Founded
10th November, 2020
CEO
Makoto Eguchi
Services
Record label business for planning, production, promotion, and distribution of music software
Live event production
Consulting business for music and video distribut
運営会社
株式会社 NEXTVIEW
本社
〒108-0023 東京都港区芝浦4-20-2-4503
設立
2020年11月10日
代表者
江口 誠
業務内容
音楽ソフトの企画・制作・PR・流通を行うレーベル事業
ライブ制作事業
音楽配信、映像配信のコンサルタント事業